הגענו לנפץ לכם סטיגמות ואתם לגמרי תופתעו

המטבח התאילנדי הפך בשנים האחרונות לאחד המטבחים האהובים בישראל. המתכונים, הצבעים, התחושה של החופשה בתאילנד, גרמו לישראלים רבים לאמץ את חומרי הגלם ולהתחיל לבשל בעצמם במטבח הביתי. אנחנו לא מאשמים אותם ובצדק!
המטרה שלנו ב-"עלה הביתה", היא לבחור לכם את הירקות והפירות התאילנדיים המובחרים והנדירים ביותר. חומרי הגלם שעד לפני כמה שנים היו קשים להשגה ונחשבו ליקרים ונחלת השפים, הפכו בשנים האחרונות למצרכים נפוצים כמעט בכל בית ובשביל זה אנחנו כאן. בסופו של יום, אנחנו רוצים שתצא לכם מנה שתחזיר אתכם לתאילנד ותהיה טעימה (טוב אם לא פיזית, לפחות בויז'ן).

בספרו של השף מידד סטבינסקי, "הליכה בבנגקוק" הוא מגלה לנו סודות קולינריים שרק תאילנדיים יודעים:
להבדיל מהסטיגמה שנוצרה למטבח האסייתי בשנים האחרונות – "מבול טעמים חזקים ומיוחדים". המטבח התאילנדי, מתמחה דווקא באיזון טעמים. הכלל הוא מאוד פשוט. כלומר: מיצוי טעמה של המנה אינו מתגלה בטעימה הראשונה (הרגשתם?) אלא מתאזן בכל ביס וביס עד כדי הרמוניה בין הטעמים.
לגמרי עושה חשק לטעום עכשיו מנה תאילנדית ולבחון את זה, תנסו!  

תאילנדי ממוצע אוכל כל היום אורז והרבה? לא בטוח.
הוא אוכל 6 ארוחות ביום. 3 עיקריות (בוקר, צהרים וערב) ו-3 ארוחות ביניים הכוללות חטיף קטן ללעיסה או שקית עם פירות פרוסים הנשלפים בעזרת שיפוד עץ קטנטן.
בריא? משתמע שכן (הכל במידה) אבל לגמרי נשמע משביע. ממחר נאמץ את השיטה.

דמיינתם סבתא תאילנדית מבשלת שעות על גבי שעות במטבח הצר בבנגקוק? תחשבו שוב.
בדיוק כמו ת"א, גם בנגקוק - מוקד העניינים הצפוף של תאילנד, "קיבוץ גלויות" הוביל את התושבים לצרוך באופן קבוע מאכלים משובחים בדוכני הרחוב. דוכנים אלו סייעו להעשיר את עולם הקולינאריה בעיר והפכו את המנהג לאבן דרך במורשת הקולינארית של המדינה.
אגב, אתם שואלים למה התושבים מתנהגים כך? פשוט מאוד! המטבחים המקומיים צרים בשל בנייה צפופה וריבוי אוכלוסייה, לכן הם מעדיפים פחות לבשל ויותר לצרוך אוכל מבחוץ (תל אביבים צעירים נשמע לכם מוכר?).

מקווים שהצלחנו לעשות לכם חשק למנה טובה ומאוזנת. זה זמן מעולה להזמין את חומרי הגלם ולבשל את המנה התאילנדית הנבחרת.

בתאבון!

* את הספר "הליכה בבנגקוק" ניתן לרכוש אצלנו באתר.


blog.related.products.title

By selecting ‘Accept cookies' you allow us to use cookies, pixels, tags and similar technologies. more info
one more thing
may be interesting to you
whatsapp